JR FREESTYLE WORLD CHAMPIONSHIPS

Tjenare!

Det var ett tag sedan jag hörde av mig, men nu är jag här igen :)

Vi är alltså i Pirkkala den här helgen eftersom mamma och pappa har en fest idag (just nu faktiskt). Mamma, pappa och Maria ville åka skidor före mamma och pappa skulle på festen, så jag förde dom till spåret (då var klockan ca 13.30) och när vi kommer dit och dom just ska börja åka kommer Erkki Solja tillbaka från en åktur. Dom pratar lite och sen säger mamma "vi ses klockan 18"... Erkki ser fundersam ut och säger "nej, klockan 16".
Det visar sig att festen verkligen började klockan 16 och inte klockan 18 som vi trodde. Pappa hade läst klockan 16.00 och förstått att den börjar klockan 6 (alltså 18.00) -.- så kan det gå. Det blev alltså lite tajt med tidsplanen där. Mamma måste dessutom färga håret, fixna naglarna och annars också fixa sig, så vi visste redan då att dom inte skulle hinna till kl 16 då festen började. I och för sig var det en slags "förfest" som började klockan 4 så det var inte så farligt :) Nu är dom i alla fall där och har det roligt (hopefully) :)

Sitter och tittar på Bella som är i Jyväskylä på Freestyle (puckelpist) VM :D Idag klockan 12.00 var det kval där hon kom på 11. plast med tiden 21.24 sek. (om jag kommer ihåg rätt). Hon kom vidare till final och det är det jag nu sitter och tittar på. Håller tummarna som en galning för henne :) Imorgon har hon också tävlingar så då ska jag också sitta framför datorn ^^
Här kan ni se på tävlingarna live: http://www.livestream.fi/2011wcmoguls.html

Pratade med Facebook-stalkern Ellen (hennes ord)  nyss, gav linken till henne också och berättade vad det var men hon visste redan :D Who needs schoolbooks when you have Facebook? :)

Tack och hej, leverpastej

(blev sugen på leverpastej nu -.- damnit)

Tjejen (enda flickan på bilden) längt till vänster är Bella aka Isabella Cedercreutz


Mamma ready to part-EY

Kommentarer
Postat av: ellen eriksson

hihi japp fb stalkern är hääär... Din mamma blev vacker till partyt!

2011-03-19 @ 18:30:14
URL: http://aupairellen.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hon är hääär också :D <3 jag ska hälsa henne det :P

2011-03-19 @ 18:36:56
URL: http://conversationstarter.blogg.se/
Postat av: Maria

haha, ja det blev lite tight kan man säga ;) Men slutresultatet blev bra och mamma riktigt fin.

Grymt jobbat av Isabella också, wow vilken tjej ju.

2011-03-19 @ 20:24:21
Postat av: Monika

Gillar part-EY bilden starkt!

2011-03-21 @ 10:09:59
Postat av: lovisa

fin header!

2011-03-21 @ 10:32:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Morsan

Agnes, utan din hjälp skulle jag fortfarande hålla på och fixa mig. Snyggast av allt blev naglarna.

2011-03-21 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0